·نظارت بر حسن اجرای مصوباتی که از طریق رئیس دانشگاه
ابلاغ می شود .
·ایجاد هماهنگی و نظارت بر امور آموزشی و پژوهشی، اداری و مالی دانشکده
·نظارت بر حسن اجرای وظایف آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی
·ارزیابی و هماهنگ کردن کلیه فعالیت های واحدهای تابعه
·نظارت بر کار شوراهای مختلف دانشکده
·ارزیابی فعالیت سالیانه واحد و گزارش آن به رئیس دانشگاه
·پیشنهاد انتصاب معاونین دانشکده و مدیران گروهها به رئیس دانشگاه
·ایجاد ارتباط و هماهنگی با معاونین دانشگاه جهت اجرای مقررات و ضوابط مربوط
در واحد
·نظارت بر عملکرد کادر غیرهیات علمی دانشکده وارزیابی فعالیت و رفتار آنها بامشارکت
مدیران واحدهای تابعه
·بررسی و برآورد نیازهای مالی، استخدامی، تجهیزاتی و تحقیقاتی
دانشکده و اعلام آن به مقامات مسئول سازمان مرکزی دانشگاه
·شرکت درشوراھای ذیربط دانشگاه وانعکاس نتایج و گزارشات شوراها به اعضای هیات علمی و کارکنان و احیاناً
دانشجویان دانشکده در گردهمائیهای مربوط
·پیشنهاد بودجه سالانه دانشکده